söndag 27 oktober 2013

Vem satte fläkten på max?

Fanken va det blåser, dessutom regnar det som om himlen är öppen. Man kan inte gå ut utan att bli fullständigt dränkt. Zoey tycker inte det är roligt när det blåser. Regnet accepterar hon, men blåsten gillar hon inte. Jag förstår henne för väger man knappt tre kilo så har man inte mycket att sätta emot när det friskar i. Vi gick mellan husen där det var lite lugnare, men när vi rundade hörnet så kom en vindby och välte omkull henne. Sen vägrade hon att gå en meter till, hon la sig platt på magen och bara glodde på mig. Så det var bara att lyfta upp henne i famnen och bära henne hem. Så varje gång hon ska ut och kissa nu ( vilket är ca en gång i timmen) så får jag bära henne till gräset. Där sätter hon sig och kissar, tittar sen på mig för att få bekräftelse på att hon varit duktig och gjort vad som förväntas. När hon fått det rusar hon till dörren och vill inte va ute mer.

Men förhoppningsvis drar blåsten bort över natten och morgondagen bjuder på bättre väder. Hörde föresten att vinden skulle ta vägen över Skåne. Så håll i hatten i morgon :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Japp!
Det ska ta i med full styrka i dag vid fyra tiden (?), hur man nu kan veta det så exakt! Så det får bli inomhus aktiviteter, som att softa i soffan eller spela data spel, eller något annat helt meningslöst! :)
Ha det gott kusin och var rädd om dig.
Hälsar kusin Bertil.

Anonym sa...

Stackars Zoey att behöva gå ut en gång i timmen,det är lite synd om dig oxå :)Stormen har tagit ett grepp om Skåneland nu.Eftersom jag inte köpte någon hatt när jag var hos dig i augusti,så har jag inget att hålla i. Kram Yster