torsdag 7 november 2013

Brunt kuvert!

Bruna kuvert i Sverige vill man helst inte ha. Dom har ofta tråkigt innehåll. Så idag när Jeni kom med ett brunt kuvert och överräckte det personligen. Ja då var det ingen bra känsla i kroppen och knoppen.
- Se inte så skräckslagen ut Marie, säger hon.
- Bruna kuvert brukar inte vara positiva, svarar jag.
- Det är inget negativt i det kuvertet. Tvärtom, säger hon och ler.
- Så jag har inte fått sparken eller något sådant, frågar jag.
- Öppna det så får du se.
Jag öppnar det och finner att jag fått löneökning :-) Den oerhörda summan av 13 pence / tim. Vilket betyder ca 1 kr och 20 öre mer i timmen. Wow, det är inte småpotatis det ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Många bäckar små - en extra choklad med vispgrädde på söndag?
Trevlig helg
Hälsar
Eva C

Anonym sa...

Hur mycket kostar ett brunt kuvert och papper? Bra att hon inte ödslat porto på det också. Hihi.
Det låter ju i alla fall som om hon var nöjd med att ge dig löneökning.
Ha en bra söndag.
Kram
kusin Eva