fredag 15 november 2013

Paniken som kom av sig!

Nä, det är inte heller namnet på min bok.

Men paniken jag kände när jag försökte öppna dokumentet med min bok och datorn säger " programmet som behövs för att öppna dokumentet är inte längre giltigt". Ja då kände jag faktiskt en känsla som antagligen kan liknas vid panik.
Nu har jag ju såklart boken sparad på andra ställen också. På två olika USB-minne och på en extern hårddisk. Men om jag inte kan öppna dokumentet som ligger på skrivbordet i min dator så kan jag ju inte heller öppna USB-minnena eller hårddisken. Datorn uppmanar mig till att köpa ett nytt Officepaket som kostar 1100:- / år. Ehh, behöver jag säga att jag inte är intresserad av det?

Som tur var kunde jag komma till det genom att gå in på historiken av öppnade Word dokument. Men innan jag kom på det så slog hjärtat betydligt snabbare än vanligt. Nu är ju inte det någon hållbar lösning utan jag måste åtgärda problemet snarast.
För tusan, datorer ska bara fungera!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Datorer ska bara fungera - håller med - förra veckan fick jag en ny arbetsdator som slukade ett dokument som jag skrivit på i två hela dagar - ingen bok förvisso men mkt surt - dataavd bara beklagar - tack för det!
Säger bara - gåspenna!
Hälsar
Eva C
PS förklaringen var att datorn synkar med servern på jobbet när jag pluggar in den där och eftersom servern hade överskridit sitt lagringsutrymme togs filen bort även från min hårddisk - blir trött! Hur många förklaringar finns det?

Anonym sa...

PS ser fram emot din bok - vad den nu än heter!
Eva C