onsdag 22 maj 2019

Cykeltur och semester!

Igår hade jag semester!
De andra dagarna är bara mina lediga dagar :-)

Jag firade min semesterdag med att ta en cykeltur tillsammans med kusin Eva och hennes make Anders. 
Det var väääääldigt länge sedan jag cyklade och det känns ju såklart idag i både rygg och knä.

På fina skogsvägar tog vi oss fram.

En fin sjö passerade vi på vägen.

Här cyklar vi en bit där järnvägen gick förr i tiden.
Ganska skönt när det var platt. 

Det finns massor med fördelar med att cykla, men en nackdel är att det blir inte många kort tagna. 
Man ids inte stanna när man väl fått upp farten :-) 

På hemvägen stannade vi till vid sjön för att äta lite.
Fridfullt!

Vatten och bulle!

Kusinen njuter också av vatten och bulle.

2 mil blev det. Inte speciellt långt kanske men fullt tillräckligt för mig.
24 grader varmt, strålande sol och långbenade joggingbyxor tog ut sin rätt. 
Inte tusan hade jag packat ner några svalare och kortare byxor.
Typiskt mig!

Rosa rhododendron.

Glöm inte att gissa i tävlingen.
Än finns det tid att vara med.

Frågan var:
Vad är det för något som sitter uppspikat på väggen?
Maila ditt svar till mig: mariecarlsson63@hotmail.com
Rätt svar kommer att belönas.
Kom igen nu, ingen kommer att pekas ut ifall man svarar fel.

Puss och kram









Inga kommentarer: