lördag 25 maj 2019

Skogspromenad!

Idag har det varit arbetsdag i stugområdet.
Jag tog en skogspromenad istället. 
Jag är vid den förvissningen om att man ska göra det man är bra på. 
Jag är bra på att gå skogspromenad men INTE bra på att arbeta.

Som sagt en del är bra på att arbeta, andra inte :-) 

Typisk skogsväg!

Så här ser det ut sidan om skogsvägen.
Känns inte som om jag är sugen på att kliva in där, jag håller mig nog på vägen.

Gröna mjuka granskott.

Verkar som om det finns en sjö där framme. 

Jodå, det gjorde det. 
Ganska stor dessutom.

Avlången heter den visst fick jag reda på av dom som vet :-)

Tänkte doppa fötterna men ändrade mig när jag såg dom vassa stenarna.

Grönt björklöv.

Blommorna lyser med sin frånvaro, dom har inte riktigt kommit igång än.
Men den här lille blåe hittade jag.
En viol kanske?

Fast maskrosor finns ju alltid :-)

Skön promenad på ungefär sex kilometer.

Puss och kram

1 kommentar:

Ingela B sa...

Alltid lika kul att läsa om dina äventyr 😀