måndag 20 maj 2019

Dags att komma ut ur .............

Okej!
Alltså!
Det är så här!

Jag känner att efter nio månader smusslande och hemlighetsmakeri är det dags att erkänna vad jag egentligen gör när jag är i Södertälje, Stockholm, Karlshamn, Lidköping, Hässleholm, Klippan, Ljungbyhed, Perstorp, Helsingborg, Ängelholm, Landskrona, Höganäs, Örkelljunga, Skånes Fagerhult m.fl platser. 


Ingress Logo vector.svg

Jag spelar ett online spel som heter Ingress och spelas över hela världen.
Man spelar det på telefonen.
Jag ska försöka göra en kort beskrivning vad det går ut på. 
Man ska hitta portaler och länka samman minst tre och därigenom bilda ett fält. Man bygger på det fältet genom att koppla samman fler portaler och länkar ihop dom med varandra. 
En portal kan t.ex vara konstverk, fontäner, statyer, kyrkor, idrottsplatser, järnvägsstationer ja det mesta där allmänheten har tillträde. Inga förskolor eller skolor ej heller privat egendom. 
Det finns två lag: Ett blått lag och ett grönt lag. För enkelhetensskull kan man säga att det blåa laget är de goda och det gröna är de onda. Jag är såklart blå :-) Vi fajtas då om att regera på jorden så om jag kommer till en portal som är grön, bombar jag den och bygger den blå. 

Det låter säkert helt knasigt men det fina med det här är att man måste fysiskt vara vid en portal för att kunna göra något med den. Det betyder att man är ute och traskar väldigt mycket, man får upptäcka saker och platser som man inte sett, lagt märke till eller varit vid förut.
En annan bra sak är att man kan spela tillsammans med andra eller det som passar mig bäst. Ensam!

Så här såg det ut igår när tio blå Ingresspelare strålade samman i Södertälje och tog över hela stan så den fick ett fint blå täcke över sig. 
Nördigt eller hur?
Men kul :-) 

Nåja nu ska jag inte tråka ut er med det här längre.
Jag tog tåget från Lidköping till Hallsberg. Byte där och vidare till Södertälje. 
Det blev inte så många bilder igår.

Kanalen och slussen i Södertälje.

Fontän och blomprakt.

Tulpaner, hyacinter, påskliljor och förgätmigej i en härlig färgprakt. 

Jag passerade en syren berså där det dofta så gott att jag var tvungen att ta ett kort. 

Rhododendronen doftade inte men var vacker att se på.

Idag vet jag inte riktigt vad som händer men något blir det. 

Puss och kram.



Inga kommentarer: