måndag 27 maj 2019

Sista dagen i Lofttjärn!

Igår regnade det i stort sett hela dagen så det blev inga utflykter eller promenader. 

Anders skulle tvunget spola stuprören så med gummistövlar, regnjacka och paraply gav han sig ut i regnet :-)

Medan jag och Eva åt rabarberpaj.
Oerhört väl disponerad tid om man frågar mig. 

Ekorren gillar talgbollar.

Idag har vädret varit bättre så då tog jag och Eva en runda. 

Runt Sandsjön är det 4,5 km så den tog vi.


Let´s go!

Hjortronblomma!

Höger mot Sandsjön.


Hmm, lite vått är det allt på sina ställen.

Kan det vara Sandsjön som ligger där framme?

Japp det är det.
Nu följer man stigen alldeles intill sjön.

Sandbotten i Sandsjön.

Skräddare i Sandsjön. 

Kusin Eva på stigen.

Bajs från orre på stigen.

Bajs från älg på stigen.

Spår från bäver sidan om stigen. 

Här har jag det bra.

Rosling i strandkanten.

Rosling i närbild.
Söta. 

Spindel på bron.
Inte söt.

Litet vattenfall.

Rödblära.

Imorgon är det dags att åka hemåt igen.
Trist, men jag bör inte klaga. Jag har varit ledig i två veckor.

Förhoppningsvis blir det några bilder till på hemvägen.

Puss och kram


Inga kommentarer: