onsdag 7 mars 2012

En helt ovanlig tisdag!

Igår hade jag bestämt mig för att ha en helt ledig dag. Skönt men oförberedd. Så här knasig blev min oförberedda tisdag.

Som vanligt vaknar jag tidigt och kliver upp för att äta frukost. Kommer då på att ingen frukost finns i detta hushållet (jag äter ju nästan alla mina måltider på Corpus, så där var tomt i kylen) som tur är öppnar affärerna kl. 8 så det är bara att hänga på låset. Nåväl jag fick frukost.

Mitt på förmiddagen larmar en påminnelse på min telefon. Allt jag ska komma ihåg har jag som påminnelse i min telefon, det är jättebra och funkar för det mesta smidigt. Det är inte helt ovanligt att jag har en 8-10 påminnelser om dan. Det den larmar om nu är en påminnelse om att jag har en tid att passa i HBG kl. 13.00. Det hade jag totalt glömt bort. Bara att ringa ängel F och be om att få låna bilen. Inga problem, hon jobbar ju och behöver inte den :-)

Kommer på att när jag ändå ska ut och köra kan jag ju sticka in om MAXI och handla. Dom hade en del bra priser på lax och kyckling såg jag i deras blad. Sagt och gjort in om affären och där hittar jag en massa bra billiga matvaror. Så glad i hågen för alla mina fynd ställer jag mig i kassakön, och där ligger dom där elefanterna och kallar på mig. 3 st för 12 kr, klart att jag ska ha dom. Lastar upp allt på bandet och kassörskan säger "487 kr", jag drar mitt ICA-kort för att betala och upptäcker då att jag fått fel kort med mig. I handen håller jag det tillfälliga kortet som man får från början, det går för fasen inte att betala med. Jag provar med mitt VISA-kort men jag vet att där är bara 300 kr på det. Funkar ju så klart inte.

Jaha, vad gör man då? Jo man packar ner allt i vagnen igen och ser oerhört skamsen ut. Så ropar kassörskan på "personal till kassa 3" sen säger hon till mig "ställ vagnen där till sidan så kommer det personal och tar hand om den"  När jag går därifrån känner jag mig så jäkla dum. Tur att man inte handlar där varje vecka.

Hemma igen börjar jag plocka ihop min tvätt, jag har tvätttid kl 16-21. Tio i fyra går jag ner i tvättstugan, den är tom så jag lägger i tvätt i båda maskinerna, ställer min telefon på påminnelse att tvätten är klar om 45 min. Man bokar tvättid genom att sätta en speciell plopp på tiden som man vill tvätta och när man sen har börjat flyttar man den till nån annan dag och tid. Jag går för att flytta min plopp och upptäcker då att det är inte idag som jag ska tvätta utan nästa tisdag. Fanken med, nu har jag snott nån annans tvättid. Jag inser att jag får ju bli kvar här i källaren tills den kommer som har tiden. Och jag väntar, och jag väntar, och jag väntar, fasen vad drygt det är att vänta i en tvättstuga. Kommer på mig själv med att stå och kolla på maskinerna när dom snurrar runt, runt, runt. När det är 5 min kvar på min tvätt kommer hon som har tiden. Jag ber om ursäkt och förklarar varför jag stå där och stirrar. Hon är schysst och låter mig tvätta färdgt och låter mig oxå använda det ena torkrummet.

Ja det här var en helt ovanlig tisdag i mitt liv.

Idag är det onsdag och det kommer oxå att bli en ovanlig dag för idag blir min trio fulltalig. Ängel S kommer hem några dagar. Denna gången har hon skotte D med sig, ska bli så gott att få krama om dom igen. Välkomna till Sverige.

Inga kommentarer: