tisdag 20 mars 2012

Tack å lov för internet / jäkla internet

Med två veckor kvar till min semester  i Skottland tillbringar jag en del tid på alla möjliga och omöjliga webbsidor. Jag letar efter nya rundor att upptäcka i området kring där ängel S & skotte D bor. Det som händer då såklart är ju att jag hittar fullständigt underbara platser som bara kallar på mig.

"Kom hit så ska jag visa dig min fantastiska natur" " Vandrar du på mina stigar kommer du inte att ångra dig" " Hos mig kan du upptäcka saker som du aldrig sett maken till"

Så låter det hela tiden, alla vill att jag besöker dom. Jag är inte jättesvårövertalad :-)

Vem kan motstå de här vyerna? Inte jag i alla fall.







Bilderna har jag snott på nätet, men om drygt två veckor kommer här att ligga mina bilder tagna med min fina lilla röda kamera. Jag får nog tusan köpa ett minneskort till.

Bilderna är från en kustremsa på östkusten mellan Berwick och St Abbs. Det är en sträcka på 25 km längs kusten, upp och ner i sand och på stigar. Jag är såld, jag bara måste dit och gå där.
Ett litet problem är: Det ligger ca 2 tim med tåg från där S & D bor, så det är bara att sätta sig på ett skottskt diseltåg och åka dit. Vilket i sin tur innebär att jag måste övernatta nånstans, så nu måste hitta en övernattningsplats oxå.
Hujeda mig vilka angenäma problem:-)

Tack å lov för internet som låter mig hitta sådana platser.
Jäkla internet som låter mig hitta sådana platser.







Inga kommentarer: