söndag 25 mars 2012

Välkommen Våren!

Vilket härligt väder det har varit idag. Dimman som va igår känns hur avlägsen som helst. Bättre dag för en längre runda med ryggsäck blir svår att hitta. Jag slår en signal till mor B & far I och undrar om dom är hemma för jag tänkte gå en sväng. Visst är dom det, så det går bra att jag dyker upp. Det är ganska exakt 10 km till dom, så det blir en lagom runda på 2 mil.
Jag behöver lasta ryggan med något, för bära en tom säck" is no big deal". Jag lägger i en flaska vatten och ett par kanelbullar, men de väger ju inte så mycket så jag behöver nåt mer.

Då kommer jag på den lysande idén att om jag går in om affären och handlar kan jag ju bära det med mig i ryggan. Sagt och gjort, 1 kg potatis, 1 kg morötter, några äpplen, några apelsiner, en flaska dricka, ett pkt hollandaisesås, ett paket kex och det viktigaste av allt ett Twix. Det blev i alla fall några kilo att packa ner.

Off I go. Solen har brutit igenom molnen och det blåser nästan inget. Perfekt med andra ord.

" Smygande skuggan " de e jag de.


Full fart på Rönne å, ganska mycket vatten i ån.


Dekorerad järnvägstunnel i Kvidinge. Observera att "smygande skuggan " gärna vill va med på bild.


Ett av dom mest säkra vårtecknen är när far I har satt ut mjölkabordet.
Så nu är det officiellt vår i Goentorp. Mor B brukar ha en potta med blommor på bordet oxå,men hon hade slut på planteringsjorden, så i morgon kommer där att finnas påskliljor.


Men mors krokusar blommar i alla fall.


Svullna syrenknoppar.


Och vad vore våren utan Tussilago?
Tilläggas kan att Lärkan sjöng väldigt vackert för mig, men dom är rysligt svåra att fånga på bild med en mobilkamera :-)

Det blev en härlig runda på 2 mil med sillamacka i halvlek hos mor och far.
Vi trivs riktigt bra tillsammans, jag och mina kompisar. Vid det här laget har vi gjort en tio mil ihop, och många fler ska det bli.

Inga kommentarer: