söndag 11 mars 2012

Fägdigt!

Nu är allt bokat inför min vandring i Skottland i maj. Jag har fått lägga om den planerade rutten lite för att få till vettiga övernattningar, men nu är det klart. Så här kommer det att se ut:

Dag 1:
Start i Kilpatrick och övernattning i Twechar. Den första dagen blir den längsta sträckan,
Ca 27 km.
Dag 2:
Från Twechar till Shieldhill. Ca 22 km. I den sträckan ingår den långa läskiga tunneln. Men nu ska jag vara förberedd med ficklampa :-)
Dag 3:
Shieldhill till Linlithgow Ca 13 km.
Dag 4:
Från Linlithgow och övernattning i Broxburn. Ca 17 km.
Dag 5:
Broxburn till slutmålet Edinburgh. Ca 20 km.

Det blir en sträcka på ungefär 10 mil, känns som en bra sträcka på min första riktiga "vandring".


Den här vyn kommer jag inte att ha svårt och stå ut med.


Skotte D hjälpte mig att ringa och boka två av övernattningarna, eftersom dom inte svarade på mina mail tyckte jag att han va bättre lämpad än jag att ringa. Fast dom kanske inte förstod min engelska så det va därför dom inte svarat på mailen :-)
På ena stället han bokade hade dom inget enkelrum med toalett på rummet.  Men när han sa att det var till hans svärmor från Sverige så fanns det helt plötsligt ett. Coolt tycker jag.

Det ska bli så kul och jag ser verkligen fram emot den semestern. Jag hoppas såklart att slippa heldagsregn, men lite regn varje dag räknar jag kallt med.
Men innan dess ska jag faktiskt ta en tripp till Skottland över påsken. Jag gillar det landet och är tacksam att fått möjligheten att upptäcka det. 

" Det är aldrig för sent att få ett minna för livet"

Inga kommentarer: