onsdag 14 mars 2012

Kontraster!

Jag är så sugen på att virka, jag måste handla garn!

* Eftersom garnaffären i Klippan inte har de färgerna jag vill ha!
* Eftersom garnaffären i Åstorp hade stängt i går!
* Eftersom ängel F själv skulle använda sin bil idag!
* Eftersom solen skiner och det ligger vår i luften!
* Eftersom vänner ska prövas i nöden!

Så jag tar på mig mina nya kompisar och traskar mot Åstorp. Matsäck på ryggen och Harry Potter på engelska i öronen. Det tar 2 tim och 40 min sen är jag framme vid garnaffären. Dom har en stor sortering och en massa härliga färger. Som tur är har jag ätit upp min matsäck, så där är plats för garn i ryggan. Jag får till och med låna deras toa när jag säger att jag gått från Klippan för att handla garn :-) Kompisarna och jag funkar hur bra som helst tillsammans, men trots det kommer vi överens om att åka tåg tillbaka. Tåget till Klippan tar 8 min och kostar 16 kr.

Summan av detta är 2 tim och 48 min och då är jag ändå ingen fan av siffror.

1 kommentar:

Nenny sa...

Låter som en skön promenad! Bra att kompisarna hängde med.