fredag 30 mars 2012

Vilken överraskning!

Ikväll har jag varit på konsert med mor och far i Kvidinge kyrka med Sanna Nielsen, Magnus Johansson och Marcos Obeda. Helt ärligt vet jag inte riktigt vad jag väntade mig av den här kvällen. Jag trodde nog att det skulle bli lite "kyrklig" musik eller åtminstonde kyrkoanpassad musik.Vad nu det kan betyda!

Men det här hade jag inte väntat mig.

Det började lite trevande med att Magnus och Marcos spelade några stycke tillsammans. Magnus lyckades med att missa några toner rätt rejält och tja det va väl så där. Men han ryckte upp sig och efter "oh mien papa" och några andra fantastiska stycke var han förlåten, dessutom hade han bra mellansnack. När han sen avslutar med "nessun dorma" då fick han stående ovationer av mig. Fasen va bra. Gåshud.
Ja just de, Sanna Nielsen va ju oxå med, jodå hon var helt okej till och med ganska bra. Hon har lite mycket vibrato för min smak, men en otrolig utstrålning och är väldigt proffsig. Marcos va såklart bra han oxå, men har håller ju mer i kompet och får ingen direkt framträdande roll, men utan honom hade det vatt ganska tamt.


Kapellmästaren Marcos Obeda


Sångerskan Sanna Nielsen


Trumpetaren Magnus Johansson

Tack snälla mor och far för att ni bjöd med mig.

PS. Efter konserten kom jag i samspråk med Magnus Johansson och kan någon gissa vad vi pratade om. Nä tänkte nog det. Vi pratade om andning, om vikten av att andas rätt o.s.v. Fast egentligen skulle jag velat prata träning med honom, men det kändes lite som ett påhopp att göra det "lite" skam i kroppen har jag allt. Men jag försatte inte tillfället helt. Jag gav honom en Corpus penna :-)


Inga kommentarer: