tisdag 13 mars 2012

Nya kompisar!

Jag har skaffat mig nya kompisar. Inte för att jag varit kompislös utan för att mina gamla kompisar börjar bli lite slitna, tråkiga, färglösa och tillplattade och jag tror inte att dom pallar för mina äventyr. Så då tyckte jag det var lika bra att byta ut dom.

Frågan: Vart man tar vägen när man vill söka sig nya vänner?
Svaret: VÄLA!

Så jag lånar ängel Fs bil och pyser iväg. Jag tänker att då ska jag passa på att svänga in om Åstorp när jag ändå är ute och kör och köpa lite garn.  Jag är en ganska modern människa ( i alla fall i mitt tycke ) men jag är hopplöst omodern när det gäller virkade dukar. Jag gillar virkade dukar. Jag har ett alldeles nytt modernt kök med högblanka grå luckor, inbyggda vitvaror och mörk granitliknande bänkskiva.  Men jag saknar mina virkade dukar, så nu behöver jag lite garn till dom.

På VÄLA går jag raka vägen till Naturkompaniet, det måste ju va där som jag kan hitta mina nya kompisar. Det är ju bra om man har någorlunda samma intresse så man har nåt att prata om under de många timmar som vi framöver ska vara tillsammans. Jag hittar några som verkar intressanta, så jag börjar klämma, pilla och känna. Jag är ganska fysisk med dom men jag känner att jag måste säkert veta att vi passar för varandra innan jag bestämmer mig.
Plötsligt börjar den ena viska något till mig:
- Jag finns i lila oxå.
- Va, säger jag som inte säkert uppfattar vad den säger.
- Jo jag sa att, jag finns i lila oxå, upprepar den.
- Menar du det, finns du verkligen i lila säger jag andlöst.
- Javisst, jag ska visa dig.

WOW, det var sant, den fanns i lila och jag hade hittat mina nya kompisar.



Snacka om att vi ska ha kul ihop dom och jag.

På väg hem svänger jag in om Åstorp för att se om dom har något garn som jag vill ha.
På dörren står:
Öppet: Måndag, Onsdag, Fredag 13-18
Alltså blev det inget garn idag.

Men jag har i alla fall fått nya kamrater och känner mig nöjd med det.

3 kommentarer:

Nenny sa...

Hej Maries nya kompisar!
Finns ju annars en garnaffär tvärs över Corpus...

Marie sa...

där var inget garn i dom färgerna som jag ville ha...tyvärr

Nenny sa...

Aha