söndag 29 april 2012

Heldag i Häljarp!

Idag har jag varit hos min kära storasyster I, svåger H och allra bästa systerdotter I. Jag körde dit redan på förmiddagen, sen var vi i stallet hela dagen. Härligt med en dag bland hästar, katter, hundar och hästtjejjer.

Tout Ou Rien till vänster och Indian Runner till höger.


Systerdotter I mockar hos Tout Ou Rien


Syster I mockar hos Indian Runner.
Medan jag är fotograf, väldigt jämn arbetsfördelning tycker jag :-)


Lunchen intages ur djup tallrik.


En typisk stallkatt.


En typisk stallhund.


Indian Runner står och väntar på att bli sadlad och tränsad för en liten ridtur.


Och fint går han på spåret. I har själv ridit in honom och dom är så duktiga båda två.


I stallet finns oxå två st Frieserhästar, svarta 3-års hingstar som är halvbröder.


Jodå, jag visar gärna upp mig. Väldigt vacker, dessutom var dom trevliga och sociala.


Man pratar om att gräset inte är grönare på andra sidan.
Men i det här fallet är det faktisktdet.


Ops....ja just det där var ju ström i tråden.


Fast där kanske inte är någon ström på denna sidan om baljan.



Mmmm det var en skön och avkopplande dag som avslutades med en god middag hos syster.

" Njut av dagen, den kommer inte i repris "

Inga kommentarer: