onsdag 18 april 2012

Man tager vad man haver!

På söndag har vi FunkyKidz show och då krävs det fika. Så det är bara att börja baka då. Vetebröd får det i alla fall bli. Jag rör ihop en vetebrödsdeg och när den är färdigjäst, upphälld på bakbordet och knådad tar jag fram min kavel. Eller inte. Var fasen är min kavel? Jag kollar i alla lådor och skåp, men hittar ingen kavel. Jaha, vad gör jag då? Jag kan ju knappast trycka ut degen för hand. Eller det kan man kanske?

Då fick jag en snilleblixt eller nåt och kom på att jag hade en tom vinflaska som kära C drack upp i lördags när hon var här.
 Fast att hon sa att " jag kan inte dricka en hel flaska själv " Nä just det :-)
Den funka faktiskt riktigt bra som kavel

Kavlad, smörad, sockrad och på kanelen.


Ser inte mycket ut för världen.


Men fina blev dom. Här är 4 av dom 16 jag gjorde.

Hädanefter skall jag alltid ha en flaska vin hemma.
Man vet ju aldrig när man kan behöva den.
Eller så köper jag en kavel.


" Ha alltid färskt vetebröd i din väska "  Eller hur det nu va?

2 kommentarer:

Jan Olof sa...

Har du ingen flaska nästa gång så ring, jag offrar mig och dricker för din skull ;)

Jan Olof sa...

Ser gott ut, btw!