lördag 28 april 2012

Kartor och Googles Earth!

Alltså jag kan sitta hur länge som helst och glo på kartor, åtminstonde kartor över Skottland.



Jo, jag har dom utvecklade så klart.


Här är kartan över en del av Skottland. Dom två städerna som syns på övre delen är till vänster Glasgow och till höger Edinburgh. Den gula strecken som går på tvären är landsgränsen mellan Skottland och England.Staden som syns nere i högra hörnet är Newcastle som då följaktligen ligger i England. Jag har tänkt ta mig en närmare titt på Newcastle när jag åker över till Skottland i maj. Det kommer mer info om det framöver för dom som är intresserade, och är man inte intresserad kommer det info i alla fall :-)

Här är en liten bit av den sträckan som jag ska vandra under sex, förhoppningsvis fantastiska, dagar. Det blåa som slingrar sig från kant till kant är kanalen som jag ska följa.

Jag kan sitta i timmar och kolla på kartan, leta på googles efter ställe på vägen som kan va värt att kolla närmare på eller bara vandra på google earth.

För er som aldrig kollat på googles earth borde göra det. Det är så häftigt, först får man en vy uppifrån hur ett ställe ser ut med satelitbild. Sen kan man välja streetwiew och promenera runt på gator och torg och faktiskt se hur det ser ut utan att va på plats. COOLT.


Dagens kloka ord har jag lånat från Hasse och Tage, stora inspirationskällor genom åren.

" Kan man vika ihop en karta, kan man spela dragspel "

Inga kommentarer: