onsdag 25 april 2012

Make clear = Klargöra

Det är jätte, jätte, jätteroligt att så många följer och läser min blogg. På senaste tiden har jag fått en del frågor som t.ex. Kan du inte skriva mer om din vardag, det hade vatt kul att följa? Kan du inte skriva mer om dig själv så vi får lära känna dig lite bättre? Kan du inte skriva lite mer om ditt jobb? Kan du inte.........o.s.v.

Svar: Nej det kan jag inte :-)

Som jag sa, det är jätteroligt och smickrande att så många vill läsa och visar intresse.
MEN jag startade den här bloggen för min egen skull, för att jag tycker det är roligt att skriva och dokumentera små och stora händelser. Saker jag ser, saker jag hör, händelser som påverkar mitt liv. Saker som poppar upp i skallen och som måste ut.
INTE för att framhäva mig själv och lufta mitt vardagsliv för alla och envar.
MEN om sen någon/några vill läsa är det bara kul.

Så fortsätt gärna att läsa och det är helt okej om man vill skriva någon kommentar eller rad till mig. Det är faktiskt ganska enkelt att göra det. Om man inte har ett googlekonto kan man skriva "anonymt", men skriv då ditt namn i meddelandet så jag vet vem som skrivit.





Jag satt och googlade lite bilder. Jag sökte på glädje och då kom den här bilden fram.
Vadå glädje tänkte jag, men kom sen på att dansband speglar glädje för många människor.
Jag klickade på bilden och då kom det upp en hemsida som presenterar de mest katastrofala skivomslagen genom tiderna och där hade dom här stackars killarna kvalificerat sig.
 Det hade dom nog inte tänkt sig när dom gjorde plattan.



Dagens kloka ord är väl använt, men ganska bra faktiskt.

"Livet blir inte alltid som man tänkt sig"

Maries kloka ord:

"Men utan tankar och drömmar blir livet ingenting"

Inga kommentarer: