torsdag 4 april 2013

Årets premiär avklarad!

Idag har jag för första gången, sedan jag flyttade hit, spelat 18 hål. Jag satt igår kväll och kollade runt lite på banor i området. Jag har funderat fram och tillbaka om jag skulle bli medlem på en golfklubb eller om jag ska avvakta och se hur mycket jag faktiskt kommer att spela. Det fina här är att man kan spela som greenfee gäst utan att vara medlem någonstans. Så jag har beslutat att spela runt lite och testa olika banor och se om jag fastnar för någon.
Så idag har jag spelat Grangemouth Golf Course. En trevlig bana faktiskt. Rätt så lång, ganska kuperad och inte helt enkel. Läget är bra. 15 min med bil hemifrån och 5 min från jobb. Greenerna var dåliga men säsongen har ju inte riktigt börjat än och förhoppningsvis rättar det till sig när det börjar växa. Jag får åka dit igen i maj för att göra en ny bedömning. Två provisoriska greener var där idag därför var det reducerad greenfee 125:- inkl. hyra av vagn. Jag spelade med två äldre gentlemen som villigt lät mig gå med i deras boll. Tack för sällskapet Mac och Jim.


MEN Marie, sluta skriva och visa oss bilderna du tog med din nya kamera.



Ja just det, bilderna var det ju. Dom kommer här:



Det här är greenfee taggen som man fäster på bagen.

Mer blir det inte, jag är hemskt ledsen men jag glömde kameran hemma. Jag hade lagt fram den så att jag säkert skulle komma ihåg den. Men det hjälpte tyvärr inte. 

Ni får tro mig på mitt ord.
Det har varit en underbar vårdag med sol, bara lite vind och 8 plusgrader.





1 kommentar:

Anonym sa...

St Andrews kanske? Fast.. Har för mig att den endast är för herrar..?
//Tessan