tisdag 2 april 2013

Dax att "slå sig för bröstet" igen!

Det var länge sedan jag hade ett "skrytinlägg" så jag tycker det är dax att påminna er om min förträfflighet. I fall någon nu har saknat den :-)

Två gånger varje år dyker det upp en " Mystery Chopper" på jobb. Man kan säga att det är som en förklädd blivande medlem. Denna någon ringer och ställer frågor om medlemskap och priser, kommer dit för en rundvisning och genomgång av kostnader för ett medlemskap. Blir sedan medlem och inbokad på en introduktion och ett program upplägg. Ingen har en aning om att denna personen inte är den som den säger sig vara.

När allt det är gjort gör personen en analys och bedömning med hänsyn till förutbestämda punkter att ta hänsyn till och därefter får vi en uträknad procentsats hur bra/dåligt vi skötte det hela.

"Lillchefen" David tog emot samtalet.
Lisa gjorde rundvandringen och prispresentationen.
Diane skrev avtalet med honom efter att han funderat någon dag.
Jag gjorde introduktionen och programet till honom.

Bedömningen blev följande:
David 71 %
Lisa 72%
Diane 74%
Marie 92%
Här följer hans utvärdering av min insats:
I arrived to the club before my appointment time and get a towel and locker key from a guy in reception. He said I can change and then go to the gym and Marie would meet me there. When I come to the gym area Marie meet up with a big smile and introduce her self. and took me into a consultation room. Marie then discussed what my objectives were and then carried out the fitness test, explaining what the purpose of each test and why she was doing it.She asked me question of what my goal was and what I want with my workout.  Once completed, we proceeded into the gym where Marie demonstrated how to use the equipment and then watched and commented on my usage of the apparatus. She make me a program that suits me wery well and explained how important the technique is. She was enthusiasyic and cheerful throughout the induction and answered all the queries I had. She also remind me to breath and keep my tummy tightened, my back straightened and my shoulders back and down. My fitness report was e-mail to me and my program was ready in reception next time I come to the club. I estimated the handwritten Good Luck on my program from Marie.

Ja, vad säger man. TACK t.ex.
Om ni inte kan läsa och förstå engelskan så klistra in det i Google Translate så översätts det till er. Antagligen inte till korrekt svenska men troligen läsbart :-)

Att jag "bara" fick 92 av 100 berodde på att jag skulle gått igenom ett speciellt hälsopapper med honom. Men jag visste inte ens att vi hade ett sånt, så jag känner mig inte nerslagen av det.


* Vänlighet
* Kunskap
* Leende
* Humor
=
92%

Skryt!
Ja kanske, men roligt och uppmuntrande i alla fall.




5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till en välförtjänt bedömning!
Hälsar
Eva C

Nenny sa...

=)

Anonym sa...

Toppen Marie! They are lucky to have you! Och man hör fortf din röst i huvudet....spänn magen...glöm inte att andas ;-) / kram Anna B. Åstorp

Anonym sa...

Anna snodde min kommentar ;-)
Kram Ingela

Anonym sa...

Du ÄR bra! Njut av livet!
Kram från kusin Eva