lördag 20 april 2013

Vårvädersgolf!

Jodå det blev golf igår, i underbart vårväder dessutom. 14 grader varmt, sol och vindstilla på en riktigt mysig 9 håls bana. 


Välkomnande skylt


dom här härliga solstrålarna kändes också välkomnande


Skylten till övningsgreenen, snyggare än dom flesta jag sett.


Övningsgreenen var riktigt cool, superstor och med en liten damm mitt i.


Reglerna kan vara bra att läsa.


Okey, off we go!


Snygg vägvisare.
Lägg märke till den blåa underbara himlen :-)


Tee skylt som inte är en skylt utan en sten.
Fanns sådana i olika storlekar och former på alla utslagsplatser.


Vy över första hålet.
Kolla alla gröna buskar, dom fanns i massor på hela banan.
Dom flesta var strategiskt placerade så att dom var inte i spelriktningen men om man inte höll sig i banan blev man straffad genom att hamna i, bakom, framför eller sidan om en sån.


Ärttörne buskar i massor.
Dom är otroligt fina när dom blommar, dom här har just startat.


Långa stickande piggar har den, så det är inget man plockar direkt.


Frida i action.


Stuart laddar.


En fin liten damm att passera över.
Det gick bra för alla.


Det här är vad jag kallar service.
En bollhåv för dom som hamnade i plurret.


Tack för varningen.


Fler fina vägvisare.


Stuart puttar och är djupt koncentrerad.
Ska bollen äntligen nå hålet?


Nix, inte denna gången heller.
Han var 1-2 dm för kort hela tiden.


Ops, bollen ligger ju kvar Frida.
Jaha, det var bara en provsving.


En vacker stengärsgård eller som det heter på skånska, ett stenröse.


Liten bro på samma tema.


Underbar ljung i full blom.
Fast dom borde väl blomma på hösten eller?


Herr Nässelfjärlig har lite kul med fröken Viola.
Ja, jag vet att det är en Pensé men det är roligare att låtsas att det är en viol.


Jaha, vad ska vi ha att äta?
Observera att cigaretterna som ligger mitt på bordet inte tillhör oss utan låg där när vi satte oss.


Lite kaxig för att hon faktiskt vann.
15 poäng på Frida och jag och Stuart hade 14 poäng var.

Den härliga fredagen avslutades med jobb 17 - 22.30.
Fredagen var även en firardag.
6-månader på jobb.
Det är nog på upphällningen nu med att skylla på.
" Jag förstår inte, jag är från Sverige"

Haha, det är faktiskt inte speciellt ofta jag använt mig av den.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder - nästan så man blir sugen på att lära sig spela golf ...
Eva C

Suzan sa...

Oj vilka härliga bilder o vilket fint väder!