lördag 13 april 2013

Vårtecken!

Hela den gångna veckan har jag som bekant antingen jobbat eller fixat i Sofia & Davys hus. Idag har det varit underbart vårväder med 12 grader varmt, sol och moln omvarannat och inte mycket vind. Så lite vårtecken kan väl vara på sin plats. Jag gjorde en botanisering i Sofias nya trädgård och detta var vad jag hittade. Inte så dåligt med tanke på att där är nästan ingen trädgård alls :-)


En gul primula som är riktigt på gång. 
Massor med knoppar.


En vinröd primula som är lite frostskadad i kanterna.


Ett gäng Tussilago lyser härligt i gräsbacken.


Dom är underbart vackra i närbild.

Förhoppningsvis hinner jag ge mig ut på jakt efter fler härliga vårtecken i början på nästa vecka. 

I'll be back!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt! Tibasten har börjat blomma lite försiktigt, men ännu har jag inte hittat någon tussilago. Ska bli varmt i nästa vecka så d¨å kommer de väl på de här nordliga breddgraderna också! Hälsa Sofia och de andra! /Kram från kusin E