onsdag 24 april 2013

Snabb summering!

När jag jobbar kväll till elva så hinner jag inte uppdatera. Jag tycker bäst om att blogga på kvällen, för jag behöver tid på mig att skriva mina inlägg, lägga in eventuella bilder i datorn, förminska dom till bättre storlek, ladda upp dom i bloggen och sen försöka få till någon sorts röd tråd genom inlägget. Hela proceduren tar allt mellan en och fyra timmar beroende på hur många bilder jag har.

Så nu kommer här en snabb summering av de senaste dagarnas händelser.

Lördagen gick till stor del åt att städa i min blivande lägenhet. Köket och jag hade en riktigt trevlig stund tillsammans (not). Jag avskyr verkligen att städa, det är inte roligt. men det konstiga med mig att när jag städar så gör jag det så överdrivet noga att jag nästan kan reta gallfeber på mig själv. Kanske därför jag inte gillar att städa för jag och Marie blir nästan ovänner om hur noga man ska göra allting :-)

En liten hörna av köket.
Faktum är att det är inte mycket större än så här.



Söndagen spenderades på IKEA. Jag kom fram till att om jag handlar de möbler jag behöver på IKEA så får jag massor av saker till samma pris som för en fotölj i en annan möbelaffär.
Jag köpte:
1 st fotölj
1 st fotpall.
1 st sidobord
1 st köksbord
2 st ordentliga köksstolar
1 st stålampa
2 st fönsterlampor
3 st grytor
+ lite annat smått och gott till köket ex. slevar och annat nödvändigt krafs.
Bilder på mina möbler kommer så småningom.


Måndagen och tisdagen har gått åt att jobba och att fixa med att ändra adressen hos alla möjliga instanser. Antingen genom besök eller telefonsamtal. Min bilförsäkring blev 45 :- dyrare per månad för att jag flyttar, dom sa att jag flyttar till ett område med sämre statistik i brottsregistret. Det var inte så schysst tycker jag.
Det finns inget system här liknande sveriges "adressändring", här måste man själv kontakta alla berörda och eftersändning är det inte ens tal om.

Idag ska jag fortsätta städa, det blir flytt på lördag och då vill jag ju helst ha städat klart innan jag flyttar in. Jag ska också försöka fixa så jag får internet inkopplat så snart som möjligt. Det är inte heller till att "bara att", så jag kommer troligen att vara utan internet från lördag fram till i slutet på nästa vecka.
Jaha, då gick det en dryg timme i alla fall, fast att jag bara hade en bild.



1 kommentar:

Anonym sa...

Praktiskt då att F och S kan eftersända din post, eller ska de inte finnas kvar där vid kanalen? Kul att få följa den flytt. /Kram kusin Eva