måndag 8 juli 2013

Hjul, fåglar, vattengympa och glass!

Igår åkte vi hjulet, Falkirks stora turist attraktion. Jag har visat bilder därifrån förr, men denna gången kommer bilder inifrån båten.

Här kör en båt in i vaggan för att åka upp till Union Canal.


Mor & Far redo för turen.
 
På väg in i vaggan.
 
Halvvägs uppe.
Ganska högt är det faktiskt.
 
Strax uppe och där ligger Union Canal och väntar på oss.
 
Jaha, då ger vi väl oss iväg då!
 
Den här tunneln ska vi igenom.
 
Väl igenom lurar Fru Häger i vasskanten.
 
Utsikt från Aquadukten.
 
På väg tillbaka för nerfärd igen.
 
Nere på vattennivå.
En liten nätt tur på ca en timme.
 
Väl nere på fast mark kolla vi på en "utställning" av jakt/rovfåglar.
Ett företag som visade olika jakt falkar och andra rovfåglar.
 
En av jaktfalkarna.
 
En Indisk rugguggla.
Eller ja, kanske inte rugguggla, men Indisk var den i alla fall :-)
 
En Argentinsk guldbröstad örn.
Alltså det syns inte så bra på bilden men den var stor.
 
Den här kommer jag inte ihåg vad det var för något.
Men den var i alla fall ganska ful :-)
 
 
Idag har jag jobbat morgon, så Mor & Far tog en taxi till mitt jobb och var med på min vattengympa. Vi har toppenväder varmt och soligt: Med andra ord, riktigt glassväder. Så vi åkte till en lantgård som gör sin egna glass. Riktigt god glass är det. Äkta vara, inga konstigheter i den inte.
Mmmm.
 
Nu är det middags dags och sen blir det revansch i Gin & Rummy.
Förhoppningsvis :-) 
 
 
 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blir onekligen sugen på att åka den där turen
Hils
Eva C