lördag 13 juli 2013

Ja men förlåt så mycket då!

Har jobbat hela dan idag så när jag hade käkat kvällsmat gick jag ut en sväng. Skulle bara ta en liten lagom runda för att få lite frisk luft efter hela dan inomhus. Jag tar med mig en flaska vatten eftersom vi har högsommar här, men lämnar både telefon och kamera hemma. Skulle som sagt bara lufta "fesen" lite. Jag traskar på en bit sen upptäcker jag en skylt som jag inte sett innan. "Public foot path to Falkirk/Shieldhill Road" Jag försöker räkna ut vart man kommer om man följer den. Jag tror att jag vet så då verkar det okej att testa. Det gör jag.

Till en början är det en fin stig, den fortsätter in i en hage ( vilket inte är ovanligt här ) I hagen finns det kor, massor med kor. Och där det finns kor finns det koblagor, massor med koblagor. Jag har som tur är inte koskräck. Kohagen tar slut och jag fortsätter in i nästa hage. I den hagen finns det får, massor med får. Och där det finns får finns det fårskit, massor med fårskit. Jag har som tur är inte fårskräck. Men däremot har jag skorna fulla av koskit och fårskit. Ja i alla fall under sulorna.

Jag kom fram ungefär där jag räknat ut att jag skulle hamna. Men det tog lite längre tid än beräknat på grund av fullständigt meningslösa försök att undvika trampa i skiten. Det är alltid spännande att prova nya stigar man vet aldrig vad som väntar runt kröken. Synd att jag inte hade kameran med bara.


Den här skylten såg jag inte röken av!
 
 
 
På jobb har vi två tvättmaskiner och två torktumlare. I torsdags kväll gick den ene torktumlaren i sönder och i går kväll gick den andre i sönder. Det är näst intill katastrof när det händer för alla medlemmar eller besökande får en handduk när de kommer, så vi tvättar i stort sett varannan timme hela dan och kvällen. Nu var det fint väder i går kväll så jag gjorde en provisorisk tvättlina med hjälp av några hopprep som vi har i gymmet. Kreativt eller hur? Det funkade bra förutom att det bara gick att torka tio handukar i taget, vilket inte förslår särskilt långt. Jag kom då på den glimrade idén att jag kunde hänga handukar över nätet på våra tennisbanor. Då kunde jag helt plötsligt torka trettio handdukar på en gång. Kreativt eller hur?
Men se där gick en gräns för hur kreativ man får vara.
Hotellets manager kom och sa till mig att omedelbart plocka ner handdukarna på tennisbanan. Han menade på att "vad ska gästerna säga om de tittar ut genom fönstret och ser en massa handdukar som hänger på tork" Jag försökte kontra med att säga "vad ska våra medlemmar säga imorgon när de kommer och jag har inga handdukar att ge dom" Han tittar på mig sen säger han "det blir som jag har sagt" och vänder på klacken och går. Ja jag vet, man ska inte opponera sig mot högsta chefen. Så förlåt så jäkla mycket för att jag försöker vara kreativ och hitta en lösning när alla andra struntar i vilket. Det är för tusan jag som får stå i receptionen och be om ursäkt för att vi inte har några rena torra handukar.
 
Men skam den som ger sig :-) Jag har en reservplan!
När jag har släckt och stängt för kvällen smyger jag in i gymmet med femtio nytvättade handdukar. Jag har kommit på alternativa användningsområde för gymutrustning. Eller egentligen har jag inte kommit på det själv utan bara blivit inspirerad av alla som använder sina inköpta motionscyklar och crosstrainers som klädhängare istället för motionsredskap.
 
 
Så när jag började klockan sju i morse hade jag femtio rena, torra handukar att starta dagen med.
Kreativt eller hur?
 


2 kommentarer:

Nenny sa...

Väldigt kreativt! =)

Marlene sa...

Jag känner mig som en inspirationskälla här :) MEN snart får jag träna igen och då ska det inte torkas tvätta på spinncyklen och crosstrainern :)