onsdag 10 juli 2013

Vilken härlig vecka!

Nu har jag skjutsat Mor & Far till flyget för hemfärd tillbaka till Sverige. Det har varit så kul att rå om dom en vecka och kunna visa dom runt. Dessutom har Skottland visat sig från sin allra bästa sida. De flesta dagarna har vi haft sol, 20-25 grader och i stort sett vindstilla.

 
Igår körde vi till grannstaden Linlithgow.
Det är en fin liten stad med en hel del gamla hus och mysiga gator.
Där finns också en sjö som man kan promenera runt.
 
Linlithgow Loch!
 
Sjön har ett rikt fågelliv med många olika sorter.
 
Till exempel.
En så kallad "gåsarad"
 
Lite olika varianter på änder.
 
En ruvande mamma med i alla fall en kläckt unge.
Jag är inte jättebra på fåglar så det kanske är pappan som ruvar.
Hur som helst så är det i alla fall en vuxen och minst ett barn som ligger i boet :-)
 
Det här är familjen annorlunda!
Vuxen fågel, mellanstor unge och en pytteliten unge.
Undrar om dom är från samma kull?
 
Sedan träffade vi på Nessie som var på semester i Linlithgow. Hon var så trött på alla turister så hon behövde komma ifrån ett tag.
 
Vi träffade också Familjen Fisk Stim.
 
Linlithgow Palace.
Ett slott där Skottlands första drottning föddes.
Drottning Mary Stuart.
Hon var bara några dagar när hon blev drottning 1542.
 
En kardborre i full blom.
 
Här sitter vi i skuggan och ser glada ut.
Om ni tycker att bilden är sned, så tycker ni rätt. Jag satte kameran på en barngunga och ställde in självutlösaren. Och eftersom gungan lutade så, ja då lutar bilden också.
 
Det här är en fiskaffär.
Men när jag såg den så kom en längtan efter min storasyster över mig. Ser verkligen fram emot hennes besök i augusti.
 
Men nu ska jag vila mig i två veckor innan Torbjörn dyker upp :-)
I morgon är jag ledig.
Troligen blir det en långpromenad då.
 
Tack goa Mor & Far för ert besök.
Det har varit en härlig vecka!
 
 
  


1 kommentar:

Jan Olof sa...

Hej Marie!

Vill bara meddela att jag fortfarande håller koll på dig då och då även om kommentarerna inte är så många :)
Ha en fortsatt go sommar!