torsdag 4 juli 2013

Med mor och far i stan!

Idag har jag tagit mor & far på tågresa till Edinburgh.
 
Traditionen säger " gruppbild" på tågstationen.
För säkerhets skull tog vi med paraply på färden.
 
Det kom en rejäl skur så vi passade på att smita in på
Scotland National Gallery
Vilket också visade sig ha fritt inträde.
 
I den här avdelningen hade de utställning med bara Italienska konstnärer.
 
Här lyckades jag fånga tre rariteter på samma bild.
En jätte tavla, en stor träkista och fina mor :-)
 
En jättefin staty uthuggen i marmor.
Scotland National Gallery är absolut värt ett besök.
Jag har aldrig varit där förut, men kommer absolut att åka dit igen.
 
 
De höll på att plantera om "klockan i Princess Street Garden"
Den är riktigt cool, funkar dessutom.
Klockan är halv tolv!
 
Närbild.
Massor med Suckulenter eller i dagligt tal Taklök.
 
En annan av rabattprydnaderna.
 
Fina gula rosor fanns det också.
 
Regndroppsvåt ros.
 
Sen vet jag inte vad som hände för plötsligt glömde jag ta fler kort :-)
Vi traskade i alla fall runt en stund och njöt i det fina vädret som infann sig efter regnskuren.
 
Efter fika och middagslagning blev det en runda kortspel.
Jag fick storstryk av min mor och stryk av min far i "Gin and Rummy" eller som det heter på Goentorpska " Jim å Ronny"
 
 

Inga kommentarer: