söndag 14 juli 2013

Ledig söndag!

Det är inte så ofta jag är ledig en söndag. Jobbar oftast söndagkvällar, men inte idag så då passade jag på att ta en långpromenad med Barbara, Alan och Moss.
Det är toppen att gå med dom för de har en massa kuliga runder som jag aldrig skulle hittat själv. Dessutom är de supertrevliga. Enda nackdelen är att jag glömmer att kortgrafera när jag går med dom.

Böljande kullar!
 
Vad är det här?
Växte massor av dom i kanterna.
 
En närbild på densamma.
Barbara sa naturligtvis vad dom hette på skotska, men som de flesta av er vet så är det inte mitt goda minne jag är mest berömd för.
 
De här har jag inte heller någon aning om vad det är.
Ser ut som en korsning mellan krysantemum och prästkrage.
Men de är i alla fall gula och fina :-)
 
Några kor på sluttningarna.
 
Vi passerade också ett monument.
Ett monument över slaget vid Falkirk.
 
" The battle of Falkirk fought around here 17th of January 1746.
Alltså:
"Slaget vid Falkirk utkämpades här 17de januari 1746.
Barbara och Alan berättade att vänner till dom bor inte så långt ifrån därifrån och på deras marker har dom hittat både kanonkulor och andra föremål som man kan härleda till slaget.
Coolt!
 
Det var varmt och skönt och även hunden blev törstig.
 
Visst är han fin!
 
 
Mina planer var att köra en runda på min "gräsmatta" med trimmern när jag kom tillbaka från promenaden. Men jag kände inte för det så jag Skypade med Hampus istället.
Mycket roligare än att arbeta :-)
 
 
 
Min goe fine påg!
 
Efter två och en halvtimmes Skypande, känns längtan hanterbar igen!
 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
De vita blommorna liknar älggräs - Meadowsweet på engelska - de gula har jag ingen vidare koll på
Hälsar
Eva C

Anonym sa...

PS Den gula kan vara Gullkrage- Corn Marigold
Eva C