måndag 1 juli 2013

Livräddare, första hjälpen och hjärt & lungräddning!

Idag har jag varit på kurs och ska dit i morgon med. Det är en livräddar utbildning inkl. första hjälpen och hjärt & lungräddning. Dagens kurs startade klockan nio och jag kom dit tjugo över. Jag som aldrig kommer försent tog alla "sen ankomst" vid ett och samma tillfälle. Kursen är i Livingston och det tar 25-30 minuter att köra dit. Jag kör hemifrån tio i åtta, för jag vill ju inte komma försent. Jag kör fel och kör fel och kör fel. Till slut hittade jag rätt, men då hade jag varit ett par svängar på fel motorväg ( inte på fel sida dock) och långt ut på landsbygden där vägarna är så smala att man knappt kan mötas två personbilar. Nåväl, nu kom jag ju fram till sist i alla fall. Tur man har växt ifrån att allt är så himla pinsamt :-)

Jag säger som jag brukar, det är okej att köra fel i Skottland för det finns alltid alternativa vägar att komma dit man ska. Det finns säkert femton olika vägar till Falkirk och förr eller senare hittar man någon som leder dit :-)

Kursen är i alla fall väldigt givande, men krävande. Hoppas att jag klarar proven i morgon. De praktiska testen är jag inte ett dugg rädd för, lite orolig för det skriftliga dock. Men, men det ska nog bli bra. Imorgon börjar vi halv nio, så jag funderar skarpt på om jag ska köra vid sju tiden. " just in case "

2 kommentarer:

Anonym sa...

med risk för att verka tjatig....du valde bara en annan väg....lite taskig tajming kanske men dock =)

Henrik

Anonym sa...

Hoppas du hittar hem - lycka till med provet! Eva C