onsdag 11 december 2013

Home sweet home!

Ursäkta dröjsmålet!

Storasysters överraskning gick om intet. Hon hade planerat Köpenhamn med övernattning och julmarknad på Tivoli bl.a. Men Sven satte stopp för det. Mycket trist, men inget att göra åt. Vi fick i alla fall träffas några dagar och det känns bra.
Lördagskvällen bestod i kärt återseende av Ellionor, Hans-Olof, Micke, Janne, Marie, Christina, Eva och Peter. Och precis som vanligt när man träffar detta gäng så får alla inblandade skrattmuskler sig en omgång. Jag kom hem kl. tre på natten, helt ärligt så vet jag inte när det hände sist :-) Tack ska ni ha!
Efter att ha packat söndag morgon, blev det frukost och några timmars soffhäng med Sofie och Jenka. Ett snabbt besök hos Cajsa och nattlogi hos Torbjörn. Sen var Sverigeturnén över för denna gången.
Som det så bekant heter "tiden går fort när man har roligt" och roligt har jag haft. Tack alla inblandade för att ni gjort turnén till en succé. Ett extra stort tack till mor och far för mat, logi och lån av bil.

Så nu är jag tillbaka i verkligheten igen. Jag har fått varmt mottagande på jobb av både arbetskamrater och medlemmar. Många frågor och undringar om vad jag hittat på och om vädret :-)
Men den mest konstiga eller udda kommentaren fick jag av en av hotellstäderskorna.
" Välkommen tillbaka Marie, tvättstugan har saknat dig" Jag har inte riktigt bestämt mig för om det var en komplimang eller en förolämpning. Men jag tror jag väljer att ta det som en komplimang. Jag har ju själv sett till så att jag är "headmaster" över tvättstugan och handdukarna så jag får väl skylla mig själv :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att se dig här igen - hoppas du inte behöver stå i tvättstugan hela julhelgen
Hälsar
Eva C
God jul förresten!