onsdag 25 december 2013

Julaftonskväll!

Jodå, det blev "svensk" julmat i Skottland i år också. ICAs sill som jag köpt med från Sverige, ägg finns ju här. Jansson, revben, skinka, köttbullar och IKEA prinskorvar. Smugglad julmust och skumtomtar. Att det blev glass och färska jordgubbar istället för risgrynsgröt var det ingen som grät över.

Sofia hade dukat med röda servetter och Christmas Crackers.
 
Söta små julgranar hade hon gjort av servetterna.
 
Zoey öppnar sin julklapp
 
och vi förbereder oss för julklappsspelet.
 
Det började väldigt bra för mig och efter första rundan hade jag samlat på mig inte mindre än sju paket. Men som vanligt kan ju allting hända och det slutade med att jag hade två kvar när andra rundan var klar :-)
 
Så här ser julaftonens skörd av klappar ut.
* Angry Birds.
* Yes! No!
* Belgiska sjöfrukter
* Kort på Si
 
 
Med det säger jag och Zoey
God fortsättning
 
Idag ska jag fira med Frida, Stuart & Si hos Stuarts föräldrar.
Traditionell skotsk jul. 
Men först en promenad i regnet och blåsten.
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

God fortsättning själv - här har det också varit promenad i åtta plusgrader mellan småregnen - ikväll blir det filmpremiär - Hundraåringen som klev ut etc ...
Hälsar
Eva C

ANGELA sa...

Mysig jul!! God fortsättning Marie! KRAN