söndag 15 december 2013

Oväntad överraskning!

Härom dan kom chefen över städpersonalen farande in i gymmet när jag höll på att städa.
- Marie jag är så glad att jag hittade dig, säger hon och ler med hela ansiktet.
- Vad står på, undrar jag.
- Kom med mig, jag har nåt att visa dig, fortsätter hon upphetsat.
- Okej, jag ska bara sätta undan trasan och hinken.
- Jaja, skynda dig bara.
När jag satt undan hinken skyndar hon iväg och jag hänger på.
- Åhh, det är så spännande, säger hon och fortsätter sen. Jag har inte sagt något till någon än, inte ens till Jeni. Jag ville berätta för dig först.
- Haha, Elaine, du låter som ett barn på julafton, säger jag och ler åt hennes iver.
- Ja, det är nästan som Christmas Day, håller hon med.
Jag får nästan småspringa för att hålla jämna steg med henne där hon far iväg i sina högklackade skor. Stegen styr mot tvättstugan. Väl där tvärstannar hon och pekar.
- Titta, fantastiskt eller hur, utbrister hon och håller ut händerna mot en tredje,



torktumlare!
 
 

 

5 kommentarer:

Jenny sa...

Grattis?! Eller?!

Anonym sa...

Vad kul - vilken överraskning! Nu kan du ju tumla om och roa dig ännu mer i tvättstugan eller kanske bli färdig fortare?
Hälsar
Eva C

Anonym sa...

Åh.. Hurra!!...
//Tessan

Anonym sa...

hahaha.. ja du är ju tvättstugemästare :) // Sofia

Anonym sa...

Haha! Undrar vad hon tänker om dig egentligen? Och vad du tänker om henne...
Hur många tvättmaskiner har ni?

Kram från
Kusin Eva