söndag 28 juli 2019

Battleday!

Så är det då den stora dagen!

Dagen då kampen mellan goda och onda ska avgöras.
Skämt åsido, vårt gäng är en mix mellan spelare som gör sitt första anomaly och spelare som är mer rutinerade. 

Vi samlas i en liten park för genomgång av strategi och lunch.
Vi är spelare från Linköping, Västerås, Sala, Gotland, Norberg, Södertälje, Stockholm och Örkelljunga. En salig blandning med andra ord. De flesta har inte träffats innan utan bara genom kontakt i spelet.
Ledare för vår grupp Grasshoppers är kusin Eva.

Fullt fokus!
Man fick söka skugga så ofta det gick. 
30 grader och helt vindstilla och strålande sol.

Där var ingen tid till att ta några kort medan striden pågick.

Men ett sto med föl passerade jag på vägen.

Så också den här vita dahlian.

Liksom en vacker lilja.

När vi spelat färdigt gick vi och käkade i väntan på resultatet.

Glada och förväntansfulla.

Yes!
Vi vann 😃
Det har varit kul att vara med på ett sådant här event, men jag är inte riktigt säker på att det är "My cup of tea"
Jag passar liksom inte riktigt in bland hundratals människor. Jag trivs bäst när det är lite lugnare. Men jag måste tillägga att vårat lag var toppen, mycket trevliga och hjälpsamma mot varandra och speciellt mot oss nya. Jag kände mig som en i gänget.
Tack Grasshoppers för en bra dag. 


Idag blir det lite mer sightseeing i Helsingfors och troligen en Banner också.

Glöm inte att delta i tävlingen, ni hittar den i förra inlägget. 

Puss och kram 





Inga kommentarer: