måndag 29 juli 2019

Sista dan i Helsingfors!

Idag åker jag tillbaka till Södertälje för att imorgon börja min resa med Inlandsbanan som startar i Kristinehamn. 

Gårdagen gick återigen i traskandets tecken. 
Fötter, knä, höfter och rygg tycker att det ska bli skönt med en resdag.
Igår var Helsingfors varmaste dag i mannaminne. 32 grader visade min telefon, men jag tror det var mer. Jag höll mig nära husväggar i jakt på skugga, och försökte hitta lite nya område där jag inte varit. 

Precis som i alla stadshamnar så finns det fullt med fina båtar.

Den här kostar nog några kronor. 

Propeller och ankare!

En annan bild över båthamnen. 

Lunchdags!
Vi köpte några frallor, en bit brieost och några körsbärstomater.
Eva fixar till 😃

Medan jag luftar fötterna. 

Fullt med folk som paddlar paddelboard i viken.

Suggor i form av sköldpaddor.
Häftiga tycker jag och framför allt finare än våra betongsuggor.

Dagens sista bild från Helsingfors.


Jag ska också redovisa rätt svar i tävlingen.

Frågan var: Vad föreställer det här?

Rätt svar: En gädda!

Några som gissade svarade inte helt rätt även om det var bra gissningar.
Rätt svar gavs av kusin Lotta och av Carina och Ola. 
Tack alla för att ni deltagit, håll ögonen öppna för framtida tävlingar. 
Finfina priser 😄

Ja just det, det höll jag på att glömma!
Ett par Banners hann jag också med.

En samuraj i solnedgång och ett gäng Helsingfors sevärdheter.

Helsingfors är en fin stad med mycket att titta på och vackra parker. 
Väl värt ett besök!

Puss och kram

1 kommentar:

Sofia Mackintosh sa...

Jag sa gädda till Anna igår när vi läste bloggen men skickade aldrig in vårt bidrag. Attans!!!