söndag 21 juli 2019

Lance fyller 5 år!

Igår var det kalas för Lance som fyller 5 år på torsdag.

Grattis på 5 års dagen 😍

Cool hjälm till en cool kille.

Mariotårta!

Kusiner!
Mina fyra troll 💖

Idag tog jag buss och tåg till Lund. 
Jag behövde besöka 115 portaler som jag inte besökt innan. 
I Ingresspelet jagar man poäng och medaljer och ibland kommer det extra utmaningar om att vinna speciella medaljer som bara går att få vid speciella tillfällen. Just nu har det varit en utmaning om att besöka unika portaler. 100 st för bronsmedalj, 350 för silver och 750 för guld. Utmaningen varar bara tills i morgon och då är jag på resande fot hela dagen och hinner inte spela något. 
Som sagt, jag behövde besöka 115 portaler till för att få en guldmedalj.
Då fick det bli ett ställe där det finns ganska många portaler samlade på en inte alltför stor yta. Lund passar in på den beskrivningen. 

Här kommer några lysande exempel på portaler i Lund. 

I stadsparken finns det både blomsterrabatter och fontän.
Fontänen är portal.
Stadsparken är för övrigt en väldigt fin oas i staden. Stora ytor med gräs, rabatter, träd, lekplatser och promenadstigar.

Fontän = Portal

Staty = Portal

Fontän = Portal

Staty = Portal

Det här "konstverket" var lite roligt.
 En säng och en stol som står i en vattenspegel = Portal

En laxtrappa utan lax = Portal

Fontän = Portal

Jag tog inte kort på alla 153 portaler som jag besökte men jag fick min guldmedalj i alla fall. Det tog mig ungefär tre och en halv timme att gå runt dom 12 km som det krävdes. 27 500 steg blev det av det. 

Som sagt, imorgon ger jag mig av på min semester.
På fyra veckor ska jag hinna med att bl.a besöka Södertälje, Stockholm,  Helsingfors. I  Kristinehamn, startar sedan min resa med Inlandsbanan och där blir det övernattningar i Mora, Östersund, Vilhelmina, Jokkmokk, Storuman, Östersund, Borlänge och Örebro.
Sedan blir det säkert några ännu ej bestämda orter. 

Jag kommer att uppdatera så flitigt jag hinner med. 

Jag skulle tycka det vore toppen om ni hänger med mig.
Kommentera gärna, det gör mig glad.

Puss och kram

1 kommentar:

Frida sa...

Ha det nu så roligt 🥰