fredag 26 juli 2019

Helsinki!

Framme i Finland!
Jag tog pendeltåget från Södertälje till City centralen, byte till pendel mot Märsta och sedan buss ut till Arlanda terminal 5. 

Min rygga och jag och

inte många andra. 

Nej tack!
Jag står över Norrviken idag.

Flygbuss till centrum.

Centralstationen!

Dom här två filurerna vaktar ena ingången till stationen. 

Eva och Anders som åkt båt över natten från Stockholm möter upp och vi traskar gemensamt till Hostelet som vi ska bo på i fyra nätter. 
När vi checkat in tar vi en tur på stan för att kolla läget. 
Vädret är det inget fel på och kvällen är riktigt skön.

En av Helsingfors gågator där även det berömda Stockmann ligger. Finlands svar på NK ungefär. Jag gick inte in. 

Tja, inte det finaste blomsterarrangemang jag sett. Men krukan var fin.

Om det inte finns en strand så får man hitta på annat sätt att bada i havet.
Ett flytande friluftsbad.
En vanlig pool och en saltvattenpool.
Fräckt 😄

Perfekt väder för en tur i pariserhjulet eller en tur i luftballong.
Jag gjorde ingetdera. 

En fontän i motljus.

Eva och tjuren!

Så kom vi till en fin park mitt i stan.

Ett litet staket på trettio centimeter hindrar inte Eva från att kliva in och ta en närbild av rosorna. 

Inte mig heller!

Dags att dra sig tillbaka till boendet.
Fin liten gata.

Mitt Ingresspelande resesällskap.

Min tokiga, härliga, knasiga och goa kusin.
Ja, hon i randig tröja.

Idag blir det mer utforskning av Helsingfors, fast först frukost.

Over and out!
Puss och kram!


1 kommentar:

Eva sa...

Fast bara lite knasig va?
Tack för att du är tillräckligt tokig för att våga följa med på galenskaper i ingressvärlden också!
Kram från kusin Eva