måndag 19 augusti 2013

Billiga fynd!

Lördag:
Promenad på förmiddagen, fotboll på eftermiddagen och sen en sväng till Shieldhills lokala pub.

Söndag:
Långpromenad + glassätning på "goda glass stället". Strosa ett tag i Falkirk. Hälsa på Sofia. Sen YATZY på kvällen.

Idag Måndag:
Edinburgh stod på programmet idag. Börjar som sig bör med.....

Gruppbild på stationen!
 
I Edinburgh är där just nu festival som håller på i flera veckor. Tror att det är nästa vecka också. Massor med olika aktiviteter och uppträde. Gatumusikanter, gycklare, pantomim snubbar m.m.
 
Den här killen dansade med en stor glaskula.
Det var svårt att få någon bra bild, men han var jätteduktig.
 
 
Det här är en videosnutt, filmat med min kamera.
De var supergrymma de här killarna.
Hoppas ni kan öppna och se och lyssna.
Om det inte går att se på den, snälla låt mig veta!
 
 
Vi hittade också en pytteliten och fullständigt onödig rulltrappa.
 
Sju trappsteg!
Till vilken nytta då, kan man ju undra.
 
Sen hittade vi hattar.
Britterna är ju glada för hattar vid festliga tillfällen och fjädrar och sidenblommor att ha i håret. Skottarna är inget undantag :-)
 
Vad sägs om den här kreationen?
Stiligt eller hur?
 
Den här går inte av för hackor heller!
Visst är hon fin i hatt min syster.
 
Efter det här var mitt batteri i kameran slut.
Orutinerat, men jag får skylla på att jag filmade de där gitarristerna för mycket. Jag filmar så sällan med kameran så jag glömde att det tog så mycket batteri :-(
 
 
Kan i alla fall tala om att vi fyndade hur mycket som helst.
 
2 par skinnjackor ( jo det var skinn )
6 stycken linne
2 stycken blusar
1 par långbyxor
1 stycken klänning
1 stycken jersey top
1 stycken flanell pyjamas
2 par inneskor/stövlar
SUMMA: £ 87 = ca 900 kr
 
Min syster ville inte posera i sina kläder på bild. Men jag är så sällan på bild här,  så här har ni mig :-)
 
 
Klänning och skinnjacka!
 
Ingen sovepyjamas utan en hoppaiochmyspyjamas.
 
Resten av mina fynd:
En blus och tre linne.
 
I morgon ska vi gå och se en konsert med Robbie Williams.
Spännande!
 
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Som sagt, skotte på riktigt nu... ;) festival OCH fynd oh la la :))
Meeen jag kan inte öppna filmen, kan iof bero på att jag läser via telefonen..
Ha de gött!! /Tess

Anonym sa...

Verkar trevligt med festival och fina fynd - filmen gick att öppna i datorn men inte i Iphone
Eva C

Anonym sa...

Filmsnutten fungerade alldeles utmärkt i min mobil (HTC) :-) Härligt med shoppingfynd....Jag älskar mina lila Converse jag hittade i Skottelandet B-)/Anna