onsdag 14 augusti 2013

Ops, fel dag!

 
 
Mortal Instruments - The City Of Bones
 
Den här filmen har jag inte sett idag och den enda anledningen till det är att den har premiär onsdagen den 21 augusti.
Jag och Frida skulle kolla på den idag hade vi bestämt, men tji fick vi för som sagt den har premiär nästa vecka. Tyckte att jag kollat, men uppenbarligen inte.
 
 
 
Så det blev den här istället.
The Lone Ranger.
Med en som vanligt helt knasig men för rollen helt perfekt Johnny Depp.
En film som jag gillade utan att riktigt veta varför.
Den var både djup, rolig, förutsägbar och överraskande.
Djup för att det till stor del handlade om det fullständigt meningslösa kriget mellan vita och indianer.
Rolig för att Johnny Depp har en otrolig skådespelar teknik och med sitt kroppsspråk och uttryck är brilliant. Dessutom har han många klockrena kommentarer.  
Förutsägbar för att det var tydligt i många scener hur det skulle utveckla sig.
Överraskande för att många scener inte alls utvecklade sig som man trott. 
Kort sagt. Jag gillade den.
 
 
 
I skrivande stund är det 35 timmar tills jag ska hämta min syster på flygplatsen i Edinburgh. Ohh vad jag längtar.

Inga kommentarer: