lördag 31 augusti 2013

Dips, curl, crunches, press up, burpees, squat, push up, lunges o.s.v!

Två av fyra fullständigt fullbokade dagar gjorda, och jag älskar varje minut. Det är ju det här jag vill göra, det här som jag kan göra utan att tänka, det här som sitter i ryggraden. Att prata träning, visa övningar, diskutera kost och matvanor, instruera klasser, peppa till fortsatt aktivitet och inspirera människor till att ta tag i sin hälsa, det är det jag vill göra.
Inte sitta i receptionen, svara i telefon och boka spabehandlingar. Inte heller sälja medlemskap. Nä, det är i gymmet jag vill vara, där kommer jag bäst till rätta. Där känner jag mig trygg och hemma.

Så både dagen och gårdagen har nog varit mina absolut bästa jobbdagar hitintills :-) Sammanlagt tio programupplägg och alla fullständigt individuella. Toppen! Jag har fem program inbokade i morgon och fem till på måndag.
Det har tagit mig ca sex-sju månader att jobba upp mitt rykte som "programuppläggare" men de flesta program som jag har nu är medlemmar som har valt att få ett träningsprogram gjort av mig. Det känns oerhört inspirerande att man medvetet väljer mig.

Jo, visst skryter jag och slår mig för bröstet. Men va fasen, det måste man väl få göra. Föresten så är det här min blogg och jag skriver och säger vad jag vill på den :-)



Just det, jag fick nya grannar igår.
 
Huset mitt över gatan har fått nya ägare.
Två stora bilar backade upp på uppfarten.
Jag stod och glodde i fönstret som värsta nyfikna grannkärring.
Medan jag står där och glor och kortgraferar så dyker dom upp och vinkar till mig.
 Hur pinsamt var inte det?
Inte pinsamt ett dugg faktiskt, man ska vinka och hålla sig god med grannar och särskilt nyinflyttade sådana. Funderar på om jag ska gå in med en inflyttningsblomma. Hmm, jag kanske gör det någon dag!
 
Så det var bara att höja kameran och ta ett kort på mina vinkande grannar.
Någon som känner igen dom?
 
Just det, helt rätt!
Det är Frida & Stuart.
 
 
 
 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till framgången på arbetet - jättekul - tycker absolut att du ska gå in till de nya grannarna med en blomma eller kanske bjuda dem på en god middag? Det är alltid bra att hålla sig väl med sina grannar - man vet aldrig när man behöver hjälp!(eller dom av dig)
Eva C

Anonym sa...

Det är inget skryt, du bara talar om vad du är bra på.Kul att så många har förstått att den svenska tjejen i sin bästa ålder är bäst.Hälsa dina nya grannar Kram Yster

Anonym sa...

Kul att du trivs och vet att du är bra! Det syns som sagt på bilderna av DIG att du mår bra. Härligt!
Ja gå absolut över till dina nya grannar och hälsa även från mig.
Kram från kusin Eva

Anonym sa...

Jag tycker inte grannarna ser helt pålitliga ut. Gå in med en blomma men var försiktig, man vet aldrig.... :)) btw jag ringde din chef och sa att du väääääldigt gärna ville dela ut lite flyers, var väl alldeles för länge sedan nu.. Roligt att det går bra och att du trivs :) Andas!! /Tess

BeA@Ett ord... sa...

Hahahaha du är ju underbar!!!! Jag hade nog fått lite röd färg på kinderna....hahaha... Jag hade gett vad som helst för att få veta vad dom tänkte när du fotade dom.... Hahaha !!!! Du är ju bara bäst!!!! KRAAAAAAM