fredag 9 augusti 2013

Firardag!

Dagen har ägnats åt firande.
Idag har jag bott i Skottland i 11-månader, har dessutom dagen till ära varit ledig.
Så efter en sovmorgon (vilket inte är särskilt ovanligt nu för tiden) blev det en tur till biografen 11.10 satt jag och fyra till och kollade på Wolverine. Jag gillar verkligen X-MEN filmerna och The Wolverine gjorde mig inte besviken.
Hugh Jackmans spelande muskler och knivskarpa knogar är riktig ögongodis.

Att det sedan visar sig att det kommer en fjärde X-MEN film, gör ju inte dagen ett enda dugg sämre.
Det gäller att sitta kvar i salongen när eftertexterna rullar, då får man reda på sådana saker. Det kom en trailer på kommande film, efter filmens slut.
Längtar redan!
 
Eftermiddagen ägnades åt långpromenad med stopp för en glass på Milk Barn. Jag tror jag har berättat för er om lantgården som gör glass på mjölk från deras egna kor. Den är makalöst god. Vit choklad glass är min favorit hos dem, massor med bitar av choklad i.
 Mmmmmm!
 
Idag är det en vecka till att min älskade storasyster kommer och hälsar på. Det är verkligen något att fira. Ska bli så härligt att få rå om henne i en hel vecka.
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Obs: Tipsa inte stora damen om den goda glassen - men den känner hon väl förstås redan till - grattis till at hon återkommer ...
Eva C

Anonym sa...

JAG LÄNGTAR // YSTER

Anonym sa...

Glassen är den bästa glassen jag någonsin ätit! Och de som känner mig vet att jag är ett så kallat "glass monster" :) Chokladglassen är min favorit! //Sofia