torsdag 27 mars 2014

Glädje, stolthet och lycka!

Sitter och filosoferar i fåtöljen, Zoey sover efter vår obligatoriska promenad. Det slår mig så mycket jag har att vara stolt och lycklig över.
Mina underbara änglar som jag är så otroligt lycklig över att ha begåvats med.
Frida som ska gifta sig med sin Stuart nästa fredag den 4:de april och som har lyckats att ta flera stadiga steg på karriärsstegen. Deputy Manager med bl.a. ansvar för att kordinera gruppträningen på en träningsanläggning med nästan 100 klasser/vecka. Jag är en stolt mamma.

Si är också glädje för mig.
En busig liten prins, som inte är så liten längre.
Han har blivit stora pojken nu och det är full testning med att töja och sträcka på gränserna.
 
 
 
Sofia som är gift med sin David. Hon har också ett jobb med mycket ansvar och klarar det galant. Dessutom är hon gravid och jag ska bli riktig mormor till sommaren. Huva, vad gammal jag blev nu då :-) Jag är en stolt mamma och snart mormor.
 
Den här lilla damen ger mig också glädje.
Jag kallar henne ibland för rugguggla eller mardröm, men faktum är att hon är en riktig madam som vet vad hon vill. Zoey älskar att springa i skogen och har inget emot att trampa i lera och dynga fast att hon är prinsessa.
 
 
Hampus min talangfulle påg, som hanterar en gitarr med sådan känsla att de flesta skulle bli avundsjuka. Skriver musik och låtar som bara väntar på att upptäckas. Sköter sitt jobb klanderfritt och han lär mig nya saker varje gång vid pratas vid. Jag är en stolt mamma.
 
Mina älskade föräldrar som alltid har funnits där som stöd och rådgivare. Fortfarande aktiva med vänner, aktiviteter och föreningsliv. Kunde inte önskat mig bättre uppväxt. Jag är en stolt dotter.
 
Ingrid min allra bästaste storasyster. Som pryglade pågarna om de var dumma mot mig, i alla fall tills jag kunde göra det själv hehe. Hon jobbar som kock och ansvarig för golfrestaurangen på Lunds Akademiska GK. När hon började där i januari förra året hade de ca 60 dagens gäster/dag. Då var det rekord om det kom 80 st någon dag. Igår när jag pratade med henne hade de haft 208 st gäster på dagens. Det är vad jag kallar utveckling, och det är endast syrran och hennes team som kan ta åt sig äran för det. Jag är en stolt lillasyster.
 
Ida min lilla systerdotter som snart tar studenten från Travgymnasiet på Jägersro i Malmö. Hon har en stor talang som blivande travtränare, hon är lugn och stabil och kan få de mest nervösa hästarna att lugna ner sig. Jag är en stolt moster.
 
Det här blev ett annorlunda inlägg. Men jag har som sagt så mycket att vara glad, lycklig och stolt över och kände att jag ville ha det nedskrivet.
 
 
 
PS. Jag glömde ju en person. Marie, min klippa och trogne vän som alltid lyssnar, aldrig avbryter eller käftar emot. Som håller mig sällskap och ställer upp på alla mina konstiga idéer utan att protestera. Som har samma värderingar och mål. Kort sagt, en riktig stjärna. Jag är ett stolt ego. 


5 kommentarer:

Anonym sa...

Fint skrivit kära yster om dina nära o kära Kramar

Ingela sa...

När är det dags för årsmöte? ;-)

Marie sa...

Årsmötet hålls i år i Skottland Ingela, så du bestämmer datum ;-)

Anonym sa...

Så härligt med en sådan familj att vara stolt över - det har du all rätt att skryta med - varmt lycka till med allt som väntar - bröllop och bebis mm
Hälsar
Eva C
Farmor till fyra men inte mormor än

Anonym sa...


Tack för dom fina orden älskade dotter,man blir ju nästan tårögd.Kramar från Mor och Far.