söndag 23 mars 2014

Helgsysselsättning!

I fredagskväll fick jag ett glädjande besked. Tommy kommer några dagar i alla fall, så det blir golfspel på St Andrews trots allt. Lite justeringar i speldagar och tider, men det gick att fixa. Däremot blir det ingen vandring, så då tänkte jag att va tusan då traskar jag väl själv då.
Jag har ett tag varit sugen på en runda som heter The Cateran Trail. En cirkulär vandring på 103 km. Så när jag ändå lagt in om semester kan jag ju lika bra ta det då. Så jag började på fredagkvällen att leta efter B&B längs rutten och skickade sedan förfrågan om plats via mail. Fem dagars vandring och fyra övernattningar. De är ganska snabba på att svara så redan under lördag förmiddag hade jag fått svar från alla jag skickat till. Några hade plats och några hade inte. Så efter mer mailkorrespondens var alla nätterna bokade.
Vandringen har jag lagt upp så här: Start måndagen den 28 april.
* Blairgowrie - Kirkmichael  25 km
* Kirkmichael - Spittal of Glenshee  13 km
* Spittal of Glenshee - Kirkston of Glenisla  23 km
* Kirkston of Glenisla - Alyth  18 km
* Alyth - Blairgowrie  26 km
En del sträckor är inte speciellt långa men det är väldigt kuperat och en del "berg" på vägen. Sen får jag ju bära med mig allt jag behöver för fem dagar och då går man inga sju kilometer på en timme. Tre-fyra är mer troligt, man vill ju hinna njuta också.


Stulen bild.
Men jag lovar att äkta vara kommer att levereras :-)

1 kommentar:

Sofia sa...

Glenshee var där vi åkte skidor! Där är det backigt! =)kul att du får spelat litta golf också!

/Sofia