fredag 28 mars 2014

Vårknoppspromenad!

Idag har jag kortgraferat knoppar. De är så härliga vårtecken och det går så fort från knopp till blad. Några knoppar har jag koll på, andra inte en susning. Men det gör dom inte mindre välkomna för det. Några av bilderna är lite suddiga för det blåste lite och på några har kameran fokuserat på bakgrunden istället. Ibland ser jag inte det förrän jag får in dom i datorn och då är det ju så dags att ta ett nytt.



Jag börjar med en okänd knopp, påminner lite om körsbärs blad.
Men det är jag helt säker på att det inte är.
 
Jag kör ett säkert kort.
Hagtorn.
 
Lite mer utslagen hagtorn.
 
 
Återigen en knopp som jag inte har koll på.
 
Ännu en. En röd ullig sak.
 
Vildhallon.
 
 
Pestskåp.
 
En ullig till.
Kan det möjligtvis vara sälg?
 
Den här har jag inte heller koll på.
 
Men det har jag på de här finingarna :-)
Frida, Si och Zoey! 
 
I morgon blir det nog (jag har inte riktigt bestämt mig än) en promenad på 27 km.
Det är en delsträcka på den 176 km långa Fife Coastal Path.
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: