tisdag 15 april 2014

Dagskift!

Idag har jag jobbat mitt första dagskift, alltså 8.30-17.00. Jag är väldigt glad att det inte hör till vanligheterna. Hela dan blir ju förstörd. Visserligen hann jag med en timmes utevistelse när jag kom hem, men mer än så blev det inte.
Nej tack säger jag till fler sådana skift :-)
Igår eftermiddag var jag i Edinburgh. Jag skulle träffa Kicky och Hans-Bertil vid halv sex tiden. De är över för en veckas semester. Det var toppenväder så jag tog tåget direkt efter jobb, gick runt och spankulerade och tog en fika på ett mysigt litet ställe som heter .......... (precis som jag ska skriva namnet så är det som bortblåst) Nåja, det är ju egentligen oviktigt.
Men det var i alla fall väldigt kul att träffa Kicky och Hans-Bertil.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skatta dig lycklig - dagskift arbetar de flesta "vanliga" personer - men du är ju unik! Glad Påsk förresten önskar
Eva C