fredag 18 april 2014

Picnic i vårsolen!

Jag skulle ju såklart önskat alla Glad Påsk igår. Men det glömde jag totalt. Hade det inte varit för att alla skriver om den på Facebook hade den nog passerat utan att jag märkt det.

Idag har det varit en strålande dag så jag, Frida och Si har tagit en riktig långpromenad. Vi var ute i drygt tre och en halvtimme, varav vi fika i knappt en timme.

Si väntar otåligt på att vi ska gå iväg.
 
Såja, då är vi äntligen ute.
 
Dricka och svalkning av tassar.
 
Vy över heden.
 
Frida kortgraferar samma hed som jag.
 
Obligatoriska ärttörne bilden.
 
En flock får eller en fårflock.
Bestäm själv!
 
Fika paus!
 
Si fikar på morot.
 
Mor och dotter :-)
 
Kullar och dalar.
 
En träd allé ser man inte så ofta här.
Mer vanligt är då att småvägar ofta är kantade av täta, höga häckar på båda sidor eller av stenmurar.
 
Nu har vi inte långt hem, ska bara gå igenom "läskiga tunneln" och sedan uppför backe i tjugo minuter. Sen är vi tillbaka i Shieldhill.
 
Och i Shieldhill har man sådana här coola lamm.
De vita ögonen är inte alls ögon utan vita ringar strax under ögonen.
Så fula så att de är söta.
 
Så var det mesta av Långfredagen gången.
Lite senare i kväll ska jag ner till Falkirk. Det är invigning av den stora Helix parken. Det är typ en stor anlagd park bara en liten bit utanför centrum. Man har konstgjorda sjöar som man kan ro och paddla i, strövstigar, lekplatser och annat. Ska försöka ta lite bilder innan det blir mörkt, så kanske jag visar er dom i morgon.
  
 
Ja just det:
 
GLAD PÅSK

Inga kommentarer: