söndag 27 april 2014

Framme i Blairgowrie!

Först ett par bilder från gårdagens bröllopsfest.
 
Tårtskärning!
En tårta som Stuarts arbetskollega Barry hade gjort.
Riktigt god!
 
Första dansen!
Till den låt som Hampus hade skrivit till dom och som han sjöng i kyrkan.
Han hade spelat in den och skickat den till dom, han kunde tyvärr inte närvara fysiskt.
 
Andra dansen.
Även till denna dans var det Hampus som hördes i högtalarna.
Låten som Frida önskat till Stuart som Hampus även sjöng i kyrkan.
 
Tänk er själv att stå där som mor och se sina båda vackra döttrar dansa med sina makar och samtidigt höra sin stilige son sjunga för dom. Visserligen inspelat men inte ett dugg sämre för det.
Ja, då gråter man en skvätt.
 
 
Nog om det :-)
Nu har jag i alla fall anlänt till Blairgowrie. Jag har spatserat runt i byn och kollat läget, hittat var jag ska starta i morgon. Käkat på Wetherspoon , vilket var en besvikelse. Men, men jag fick mat i alla fall.
 
Här ska jag sova i natt.
Garfeild House B&B
 
Mitt rum är pyttelitet :-)
 
Sitt och TV hörna.
Dock svårt att sitta på den stolen och kolla på TV:n.
Men stolen duger till att sitta och blogga på och det är ju bara det jag behöver den till.
Jag delar badrum med ett annat enkelrum, men jag tror inte här är någon annan än jag. Jag har inte hört någon i alla fall.
 
Jag har beställt frukost klockan åtta i morgon och jag har även beställt uppehållsväder. Antar att frukostbeställningen är lättare att uppfylla än väderbeställningen.
 
Strax läggdax. Jag känner mig förväntansfull inför det som ligger framför mig de närmaste fem dagarna. Det ska bli så spännande att se hur kropp, fötter och psyke håller. Jag har inte vandrat fem dagar i sådan här terräng förut.
Så en liten prövning blir det allt.
Jag har packat minimalt i min rygga, men trots det väger den drygt tio kg och då har jag inte stoppat ner vatten och färdkost än.
 
Hej å  hå, kämpa på! 

1 kommentar:

Anonym sa...

JA hej och hå! Önskar dig bra väder, god mat, milda tankar och bra övernattningar. Samt naturligtvis: En fantastisk vandring med många fina utsikter och insikter.
Vandra vackert!
Kram från kusin Eva