måndag 7 april 2014

Vilket fantastiskt bröllop!

Det var en helt otrolig dag i Sälen. Solen sken från en klarblå himmel, 4-5 grader varmt, svag vind och snö på marken. Sälen fjällkyrka är verkligen fin, helt olik en traditionell kyrka.

Altaret.
Många fönster, så det var ljust och inbjudande.
 
Så stod de då där framför prästen, som höll vigseln på engelska.
 
You may now kiss the bride!
 
Frida & Stuart.
Sofia & Neil
 
Frida & alla pojkar i kilt.
De väckte ganska stor uppmärksamhet de där grabbarna.
Bilar tutade, folk tog kort och tittade nyfiket på dem.
 
Frida & pojkar i uniform.
Stiliga grabbar det där.
 
Frida & jag.
 
Så fina!
 
Fridas bukett var gjord av silvertråd och strass.
Otroligt fin!
 
Närbild på en av rosorna.
 
Tårtskärning!
 
Mina vackra underbara barn!
Frida en strålande brud.
Sofia en vacker brudtärna.
Hampus en stilig lillebror.
Hampus spelade och sjöng i kyrkan.
En låt som Frida önskat till Stuart och en låt som han skrivit själv till brudparet.
Super bra!
 
Ja som sagt det var en toppen dag.
Thanks Mr & Mrs Raeburn for let me share your day. 
 
När jag satt mig för att skriva det här inlägget knackar det på dörren.
När jag öppnar står där ett blomsterbud utanför med blommor till Ms Carlsson.
En väldigt vacker bukett med bl.a. vita liljor från Frida & Stuart.
Hur gulligt var inte det då?
Tack snälla ni.
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina. Vilken brudbukett - perfekt matchad till snön i Sälen.
All lycka till dem!
Hälsar
Eva C
PS undrar om grabbarna tog en tur i slalombacken iförda kilt? Hade garanterat varit en succé!

Anonym sa...

Åh så fint alltihop! Var glad och stolt!
Kramar från kusin Eva