fredag 15 mars 2013

En registrering och ett kontrakt!

Idag har jag skrivit två stycken kontrakt.

Fast det första kontraktetet är egentligen mer en registrering.
Jag var hos en tandläkare häromdagen för att registrera mig. Jag fick betala en förbetalning på 150 kr och fick en tid till idag. Efter undersökningen skulle dom ta beslut om jag fick registrera mig.

Jag fick :-)

Dom gjorde en undersökning, tog röntgenbilder och tog bort lite tandsten. Allt såg bra ut så jag klarade testet. Dom 150 kr jag betala i förskott täckte besöket, jag fick till och med 4 kr tillbaka. Fantastiskt!

Det andra kontraktet är ett hyreskontrakt på en egen liten lägenhet :-) Det är inte riktigt hundra än för jag måste bli gokänd där oxå, men jag tror inte att det ska bli några problem med det.

Det har gått superbra att va sambo med Frida, men nu är det läge att hitta något eget. Det kommer att bli ganska tufft ekonomiskt, men det ska säkert gå det med. Jag stannar i Falkirk, men flyttar lite utanför själva stadskärnan. Jag kommer att ha ungefär lika långt till jobbet, men inte längre gångavstånd till biografen. Men det kan jag nog leva med :-)

Hoppas, hoppas, hoppas att det går vägen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för dig! /Kusin Eva

Nenny sa...

Håller tummarna!

Anonym sa...

Jag håller tummarna för dig!
Eva C