lördag 2 mars 2013

Tävling!

Idag ska ni precis som jag lovat få en tävlingsuppgift, men först har jag ett par frågor att svara på.

Jenny:
Turistbåten åker upp och sen en liten bit på kanalen innan den vänder och man åker ner igen. Turen tar ca 50 min. Slussen förenar två kanaler Forth & Clyde och Union Canal. Tillsammans bildar dom en vattenväg på ca 12 mil tvärs över Skottland från kust till kust.
I maj förra året gick jag den sträckan från Kilpatrick till Edinburgh. Man kan läsa om den turen under rubiken 2012, maj, tisdag och onsdag till sista dagen.
Det blir nog till att hitta en annan kamera för jag känner att jag behöver mer finesser än vad mobilen kan erbjuda.
Eva C: Jag hade handledsbandet på men när jag tog av mig vanten för att ta fler kort halka bandet oxå av.

Idag har det åter vatt en fin dag med solsken så det var bara att ge sig ut på en långrunda. Jag justerade turen så jag kunde kika på fotboll på rundan med.

Den här bilden tog jag mest för att visa den blåa himlen :-)


Cali i orange dress.
Jag gick 5 min innan det var slut, men då ledde dom med 4-2 så jag hoppas att inget dramatiskt hände på slutet.

Okej, nu har ni väntat länge nog.
Tävlingsdax!


Det här slottet är vid första anblicken byggt symetriskt, alltså likadant på högra flygeln som på vänstra flygeln.

Er uppgift är nu att hitta så många olikheter som möjligt.
Och då menar jag olikheter i byggnaden inte att där är gardiner i ett fönster men inte i ett annat. Eller att där står en människa i ena fönstret men inte i det andra.

För att det ska bli så rättvist som möjligt så vill jag att ni skickar era svar till mig på min mail: mariecarlsson63@hotmail.com

Ni har en vecka på er att hitta så många olikheter som möjligt och försök förklara så jag begriper vad ni menar :-)

Priset som man vinner kommer att vara anpassat till den som vinner :-)
och vinnaren kommer att redivisas nästa helg.

Lycka till!



Inga kommentarer: