onsdag 6 mars 2013

Till vilken nytta då?

Det finns saker som man önskar sig och saker som man inte önskar sig.
Helt logiskt alltså.

Och jag önskade mig INTE att bli förkyld.

Ja, ja, ja jag vet att det finns dom som har det värre.
Att dom skulle vatt glada om dom bara fått en förkylning.

Men det ställer ju till det:
* Jag kan inte va hemma från jobb för jag får ingen sjukersättning.
* Jag orkar inte gå mina långa runder.
* Jag känner inte för att sitta på bion och snora, nysa och hosta.
* Jag är inte sugen på mat utan bara på choklad, glass och popcorn.
* Jag kan inte träna.

Fast å andra sidan:
* Jag vill ju ändå inte va hemma från jobb.
* Jag kan ta flera små rundor i stället.
* Jag kan ligga i soffan eller sängen och titta på DVD.
* Jag kan dricka massor med te och äta choklad, glass och popcorn.
* Jag behöver inte tvätta några träningskläder.

Men va tusan då!
Visst, jag önskade inte att bli förkyld, men när jag nu blev det så är det ju faktiskt ingen katastrof. Så nu sitter jag här med en stor mugg te och båda mina datorer och en karta framför mig och börjar planera min nästa långvandring. The Great Glen Way som går från Fort William till Inverness, en sträcka på ca 13 mil i blandad terräng. Ibland är det inte så dumt att va förkyld :-)

Glöm inte att delta i tävlingen!









Inga kommentarer: